Team coaching

A team coaching általában egyazon szervezetben dolgozó vezetők közös, kiscsoportos fejlesztési folyamata. A tréningtől abban különbözik, hogy nem egy konkrét kompetenciát vagy készséget helyez a fókuszba, hanem valós szervezeti kérdéseket, problémákat. Ettől persze a team coaching lehetne még workshop is - de megítélésünk szerint elsősorban attól nem az, hogy nem csak kognitív (azaz gondolati/racionális), hanem kapcsolati és érzelmi síkon is körbejárja a problémát és a megoldást nem technikai szinten kínálja fel, hanem lényegesen tágabb kontextusban.

A műfaj lényege a folyamatelvű, közös tanulás, melyet számos módszertan - gyakran kombinált - alkalmazásával támogatunk az adott szervezet kultúrájához, a résztvevők igényeihez és a behozott esetek jellegéhez igazítva.

Az EQ-Skill által leghatékonyabbnak tartott indoor team coaching módszertan az Action Learning (Akciótanulás). A coach ebben a folyamatban facilitátorként van jelen, klasszikus értelemben coach-ként csak az esetfeldolgozást követő elemzés során dolgozik.
A folyamat középpontjában a tanulás maximalizálása áll: valamennyi résztvevő tanul a saját eseteiből, az arra kapott reflexiókból -  és tanul a mások által behozott problémákból egyéni (önismereti), csoport és vállalati szinten. A valós szervezeti probléma megoldására kidolgozott konkrét akcióterv a tanulás maximalizálásához képest „csak” járulékos hasznot jelent.
Az Action Learning csoport célja, hogy minden csoporttag a saját tempójában fejlődjön azokon a területeken, amelyek számukra személyesen, illetve az általuk betöltött pozícióban a szervezet számára a legfontosabbak.

Valamennyi csoporttag felváltva kerül az ügyfél szerepébe, miközben a többiek coach-ként működnek. hogy támogassák és konfrontálják az ügyfél szerepében lévő csoporttagot. Minden készségüket arra fókuszálják, hogy az ügyfél eljusson az általa kitűzött célig. Fontos, hogy nem a coach-ok oldják meg az ügyfél problémáját. A coach-ok előtt álló másik kihívás, hogy az ügyfélnek feltett kérdéseik, visszajelzéseik összhangban legyenek a többi coach beavatkozásaival. Az Action Learning csoport egyik erőssége éppen ebben rejlik: a coach-oknak meg kell tanulniuk egymásra hangolódva, egy cél érdekében együttműködni.

Ez a folyamat kognitív és érzelmi szinten egyaránt erőteljes, hatása az egyéni vezetői készségfejlődés és a csoportszintű változások mellett a szervezeti szintű változásokban is megfigyelhető: a célmeghatározástól a fejlesztő vezetői attitűd fejlődésén vagy a tudásmenedzsmenten keresztül a tanuló szervezet kialakítását tudatosan célzó vezetői szerepmodell elsajátításáig.

Ha egyetlen mondatban kellene összefoglalni a jó team coaching lényegét, azt mondhatnánk, hogy olyan közös tanulási folyamat, mely a vezetői önismeret fejlesztésén keresztül komplex módon szolgálja valamennyi vezetői feladat (operatív, stratégiai és people management) ellátásának minőségi javítását.

EQ Skill 1022 Budapest,
Bimbó út 5.
Telefon: +36 1 950 6754
Lovas tréningek - példaadó projektszemle
Tréningek - amire büszkék vagyunk
Coaching - a komplex szemlélet jegyében
Hírek
TrainTheTrainer 2017

 Az EAHAE képzési rendszerében akkreditált, a  Szervezetfejlesztők Magyarországi…

NVA 2017

 PÁLYÁZAT Az EQ-Skill Humán Tanácsadó és Vezetőfejlesztő Kft.…

Különdíjas az NVA

Az Év Pro Bono kezdeményezése díj már korábban is létezett, de…

EAHAE Konferencia 2017

HORSPECTIVES - Integrate All Your Inspiration a címe a majdnem két hetes programsorozatnak, melynek…

Kurzusok Pataky Katával

"Már egy ideje érzem, hogy szükség van arra is a kurzusokon, hogy a résztvevők…

Még több hír »